miercuri, 26 septembrie 2012

A respira inseamna a trai

         Imi amintesc prima mea lectie de Yoga ... A fost un exercitiu de respiratie care, la vremea aceea habar nu aveam cu ce o sa ma ajute :)
         Am descoperit ulterior ca face parte din exercitiile respiratorii pranayama care calmeaza corpul si echilibreaza sistemul nervos.
         A fost atat de relaxanta si reconfortanta, incat m-a cucerit pe loc!
 Am intalnit aceasta tehnica explicata mai simplu in cartea scrisa de Ernest Schrott si Cyntia - Lina Bolen.



        Aseaza-te confortabil pe un scaun, fara a te sprijini totusi de speteaza lui. Ai grija ca spatele sa fie drept, inchide ochii si destinde-te.

        Apoi aseaza degetul gros al mainii drepte peste nara dreapta si degetul mijlociu si inelarul pe nara stanga. Daca aceasta pozitie iti oboseste repede bratul, il poti aseza pe piept, dar in nici un caz pe bratul scaunului sau pe masa.

        Apasa usor pe nara dreapta cu degetul gros si incepe cu o expiratie lenta pe nara stanga, neastupata, inainte de a inspira lent pe aceeasi nara.

        Inchide nara stanga cu degetul mijlociu si cu inelarul si expirati pe nara dreapta, apoi inspirati. Continua aceste respiratii alternative timp de aproximativ cinci minute. Este important ca totdeauna sa se inceapa cu o expiratie si sa se termine cu o inspiratie. Daca, in cursul exercitiului, simti nevoia sa respiri din nou pe gura, face asta si continua exercitiul cand te  simti mai bine.

Si sfarseste prin a te sprijini conforbabil de speteaza scaunului, timp de unu - doua minute, cu ochii inchisi.



         Prin respiratia nazala alternata, cele doua emisfere ale creierului sunt rand pe rand activate si, cu ele, importante functii ale sistemului corp - spirit.

2 comentarii:

  1. Foarte interesant articolul! Am invatat ceva nou,multumesc :)acum fug sa pun in practtica :)
    Date giveaway:
    FB: Ioana Sabina
    GFC: Sabina Visan

    RăspundețiȘtergere