luni, 15 octombrie 2012

Armonie Feng Shui

In curand ne ... reorganizam si am inceput sa ma gandesc tot mai mult la crearea unui mediu plin de armonie. De cateva zile studiez energiile. Am descoperit multe lucruri interesante in practica Feng Shui, care este extrem de complexa, dar m-am oprit la ... In casa , despre scaune si mese...
Masa modeleaza fluxul energetic. Cine s-ar fi gandit ca daca nu iti gasesti locul intr-o incapere este din cauza formei mesei ?!
De exemplu, in cazul unei mese rotunde curgerea energiei se imparte bland in jurul cercului si se reconstituie, emanand niste unde linistite. Cand energia trece pe langa o masa ovala, ea se scurge fara efort printr-un capat, aluneca pe langa cele doua laturi si se strange omogen in deplasarea ei pe langa capatul curbat departat.
Dar, cand fluxul se loveste de capatul drept al meselor patrate, dreptunghiulare si hexagonale, se creaza un model de energie perturbanta, iar unghiurile determina sagetile de energie sa tinteasca in laturi.
Acum ca m-am hotarat asupra formei mesei, trebuie sa ma gandesc si la materialul din care este confectionata...
Lemn si sticla
Masa seamana cu un Pamant mai mic, prin faptul ca accepta si sustine tot ceea ce este asezat pe ea. Energiile Lemn si Pamant se potrivesc cel mai bine pentru mese. Energia Lemnului controleaza energia Pamantului si ii conserva stabilitatea. Sticla se produce din nisip, deci face parte chiar din spectrul energiei Pamantului.
Metal
In sistemul celor cinci energii, Metalul poate dauna Lemnului, daca este prea puternic, asa cum taie toporul un copac. Si, daca este prea dominant, Metalul seaca energia Pamantului.


Cand aleg scaunul, aleg baza. El este locul care care imi ofera sprijin atata timp cat il ocup. Daca scaunul este slab sau defect in vreun fel, nu imi va fi de folos, nici macar ca rezistenta temporara. Eu prefer un scaun solid cu toate animalele prezente (phonix - in fata, testoasa - in spate, dragon - in stanga si tigru - in dreapta).
De exemplu, daca stau pe un tamburet, fie el inalt sau jos, sunt expusa din toate partile. Asta inseamna ca , spre orice directie ma intorc am aspectul phonix asigurat. Dar, mai inseamna si ca nu primesc sprijin din partea testoasei, dragonului si tigrului pentru ca lipsesc toti trei.
Daca stau pe un scaun cu spatar, am asigurat phonixul si testoasa, dar nu am intreaga forta si siguranta conferita de un scaun cu brate. La nivel profund subconstient, stim ca nu ne-am simti confortabil sau in siguranta intr-un astfel de scaun. Sistemul nostru nervos ramane in stare de veghe.
Daca aleg un scaun cu spatar si brate, sunt prezente toate cele patru energii. Ma simt mult mai confortabil si mai relaxata. Fiziologic vorbind, daca ne asezam mainile confortabil pe bratele scaunelor, se usureaza presiunea pe care o exercita bratele noastre asupra trunchiului. Pieptul ni se misca mai liber si respiram mai usor. Din punct de vedere psihologic, ne simtim protejati din trei parti si capabili sa ne directionam energia in exterior.


Cam asta am inteles eu!!

Un comentariu: