luni, 22 octombrie 2012

Podoaba-i de pret ...

Fiind foarte expus, parul trebuie sa aiba parte de o ingrijire mai deosebita. El este afectat de praf, factori poluanti, produse inadecvate.
In primul rand, pentru a avea un par sanatos, trebuie sa il hranim corespunzator. Dr. Eugen G. ne spune ca, indispensabile sunt vitaminele B5, B6, sarurile minerale, in special fier, zinc pe care le gasim in alimente.
Viata unui fir de par este in medie de 2 - 4 ani. Unui tanar ii cad in medie 50 de fire de par zilnic, iar unui varstnic aproximativ 100 de fire. Ce mi s-a parut interesant este faptul ca parul creste in zona capilara cu 0.2 - 0.3 mm, iar la barbati in zona barbii cu 0.4 mm in 24 de ore.
Sanatatea firului de par depinde de circulatia sangelui in zona respectiva. Un rol important il are si starea psihica, deoarece firul de par reflecta foarte bine sanatatea organismului, iar sistemul nervos este unul dintre cele care influenteaza foarte mult calitatea parului.


Unul dintre cele mai bune tratamente naturiste este cel cu galbenus de ou.
Galbenusul de ou  - opreste caderea firelor de par si reface podoaba capilara, datorita faptului ca hraneste radacina firului de par. Totodata curata si pielea.
Pentru o curatare mai eficienta este indicat sa se foloseasca in combinatie cu uleiurile vegetale.
Formula :) La fiecare galbenus de ou se pune o ligura de ulei vegetal. Este necesara mentinerea amestecului 30  de minute pe scalp. Inainte de a intinde masca, este bine sa se umezeasca putin pielea.
Uleiul vegetal  - se poate folosi uleiul de ricin, care are calitatea de a regenera firul de par. Este preferabil ca atunci cand se utilizeaza, sa se inveleasca bine capul cu un prosop uscat, cald, care ajuta , datorita caldurii, la absortia acestuia in piele. Toate uleiurile vegetale contin vitaminele E si A.


Cateodata, eu mai folosesc uleiul de masline caldut, il aplic pe pielea capului si frectionez. Acopar, vreo 20 de minute cu un prosop si apoi ma spal pe par.  Intareste radacina firului de par si este si un tratament de intretinere.

8 comentarii:

  1. intr-adevar sunt foarte bune tratamentele,atat cel cu galbenus cat si cel cu ulei(ricin sau de masline)

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim si eu folosesc ulei de ricin dar am sa fac aceasta masca de par cu galbenus de ou .Am probleme cu caderea parului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi plac remediile naturale, am incercat si eu cateva si intotdeauna au dat rezultate.
    fb: Dorina Mariana

    RăspundețiȘtergere
  5. Este o postare utila si multumim frumos pentru sfaturi,unele dintre ele le-am aplicat si eu!
    FB:Adina-Mirabela Gavriloi

    RăspundețiȘtergere
  6. Am ajuns la concluzia ca tot produsele naturale sunt mai bune decat orice produs renumit si scump pe de alta parte

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte util articolul! sunt obsedata de ingrijirea parului, asa ca multumesc pentru articol! parca mi-ai citit gandurile :D exact ce ma interesa! :X

    RăspundețiȘtergere
  8. Trebuie neaparat sa incerc tratamentul asta. Imi cade parul destul de rau si deja nu mai stiu ce sa fac in privinta asta.

    RăspundețiȘtergere