joi, 4 octombrie 2012

Petale de trandafir

 Imi plac trandafirii si toate florile in general, dar viata lor e scurta. Florile, petalele sunt benefice organismului si e bine sa le folosim si dupa ce le admiram frumusetea.
Uleiurile vegetale intaresc sistemul imunitar si  pot sa intarzie procesul de imbatranire.


 Pentru obtinerea uleiului cu trandafiri am folosit ulei de migdale dulci si petale de trandafir.
Am asezat toate petalele, bucurandu-ma inca de mirosul lor pretios, intr-un borcan de sticla si le-am acoperit cu uleiul usor preincalzit.


Lasa preparatul sa se linisteasca cel putin o saptamana intr-un loc cu temperatura moderata, apoi strecoara  acest ulei.


Pentru obtinerea unui parfum si mai intens amesteca uleiul obtinut cu o noua mana de flori.
Si pentru ca mi-au mai ramas destule petale, am preparat si o lotiune tonica pentru fata :)


Am facut o infuzie dintr-un pumn de petale si apa clocotita. Am lasat in vas o jumatate de ora, apoi l-am strecurat.


 Lichidul de pune in vas de sticla si se pastreaza la frigider.
Se tamponeaza tenul, in special cel normal si uscat.




8 comentarii:

  1. Cred ca au iesit minunat de parfumate! sa le folosesti cu placere :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, multumesc! Lotiunea e mult mai parfumata, un rasfat!!!

      Ștergere
  2. super!de curind un pediatru mi.a zis foloseste oteet de trandafiri ptr frectii cind e copilul febril si eu ii zic de unde sa iau dupa ce am cautat prin toate magazinele posibile si apoi mi.a zis ca petalele de trandafiri se pun la macerat in otet si asa obtinem otet de trandafiri!un masaj la talpi cu otet de trandafiri imlatura oboseala si senzatia de greutate si chiar miroase bine!voi incerca si eu sa prepar aceasta lotiune!la anul deacuma!

    RăspundețiȘtergere
  3. E o placere sa lucrezi cu flori. Poti inlocui trandafirul cu orice floare doresti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. super Andreea numai lucruri bune am gasit la tine pe blog si eu am sa prepar aceasta lotiune mai gasesc trandafirii prin curte nu sunt scuturati toti

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte utila postarea, am si eu niste hidrolat de trandafiri intr-un recipient in frigider. un macerat cu ulei chiar nu ma gandisem sa incerc, dar chiar e o idee buna, il pot folosi ca ulei de corp sau pentru par :D

    RăspundețiȘtergere
  6. FB Emiliana Veres
    GFC emilie.veres
    ma bucur ca prin intermediul tau invat ca natura se poate aduce in casa si in simturi! felicitari :)

    RăspundețiȘtergere