luni, 12 ianuarie 2015

Istanbul - Turkey


 
        Am rezervat demult biletele, iar de atunci am numarat fiecare zi pana in data plecarii in Istanbul. Un oras fermecator chiar si iarna. Plin de lumina, agitatie, halva si cafea turceasca, Istanbulul mi-a ramas in suflet ca unul dintre cele mai frumoase orase vizitate pana acum!


In Sultanahmet si in orasul  vechi se gasesc multe dintre cele mai importante atractii ale orasului, care a fost, pe rand, centrul Bizantului, Constantinopolului si a Stambulului otoman.
        Hipodromul - At Meydani - cu ale lui trei meri monumente: Obeliscul Egiptean (Dikilitas), Coloana Sarpelui (Yilanli Sutun) si Coloana lui Constantin Porfirogenetul (Ormetas).






      Moscheea Albastra - Sultanahmet Camii - a fost construita pe locul marelui palat al lui Constantin, pentru a marca suprematia Islamului si a Imperiului Otoman asupra Bizantului cresin. Cand o vezi prima data te intrebi de ce are sase minarete, ei bine, o legenda spune ca sultanul a dorit ca minaretul sa fie placat cu altin - aur, insa arhitectul a inteles alti - sase minarete, Sultanul a fost, la final, multumit, deoarece doar marea moschee din Mecca avea sase minarete.















           Moscheea Sfanta Sofia - Ayasofya - in pofida numeroaselor razboaie si cutremure, se inalta si astazi in toata maretia ei. Biserica a fost transformata in moschee, iar mai apoi in muzeu.













Stalpul Plangerii - se spune ca imparatul Iustinian s-a sprijinit de acest stalp si durerea de cap i-a trecut pe loc.

               Palatul Topkapi













             Palatul Dolmabahce - pe langa porti, fatada de pe malul apei, haremul, scara de cristal, baile sultanului, care sunt cu adevarat opulente, aici am vazut cel mai mare candelabru de cristal din lume, are 750 de becuri si cantareste 4,5 tone. 













        Dupa aceasta plimbare la Palat mi-am dat seama ca imi doresc sa vizitez Istanbulul si vara, fiind sigura ca are sa-mi ofere mult mai multe satisfactii. De fapt, acest oras este neobosit, te primeste oricand, oricum si cu siguranta te desparti de el cu sufletul mult mai bogat.

Cu mare drag,
      Andreea




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu